در این مقاله از وبسایت آکادمی شهریار قصد داریم به بررسی لوگو مجموعه افق فراویژن بپردازیم. شرکت اتوماسیون اداری افق فراویژن یک شرکت فعال در حوزه تولید و عرضه دستگاههای اتوماسیون اداری از قیبل دستگاههای حضور و غیاب، سیستمهای کنترل تردد و دیگر محصولات سخت افزاری و نرم افزاری است که به خوبی توانسه سهم زیادی از فروش این محصولات در بازار را به خود اختصاص دهد. با بررسی برنامههای بازاریابی و تبلیغات این برند موفق در عرصه فروش، به خوبی تاثیر عناصر هویت بصری بهویژه لوگو را خواهید دید. لوگو حرفهای یکی از مهمترین مواردی است که موجب به رسمیت شناختن یک برند و خدماتش توسط مخاطبان میشود.
یک برند تجاری در بازار و در میان مصرف کنندگان به رسمیت شناخته نمیشود مگر آنکه هویتی مشخص و واقعی از خود به نمایش بگذارد. لوگو مانند شناسنامه یک برند عمل میکند. با طراحی لوگو حرفهای برند خود را به عنوان یک برند اصیل، مورد اطمینان و حرفهای به دیگران معرفی میکند. در ادامه این مقاله از وب سایت شهریار با بررسی تخصصیتر لوگو شرکت افق فراویژن با ما همراه باشید.
تاثیر انتخاب رنگ برای لوگو
طبق تحقیقات صورت گرفته اثبات شده است که رنگ به تنهایی قادر است تا 80 درصد به شناخته شدن یک برند کمک کند. به همین خاطر است که انتخاب رنگ سازمانی برای برندها و شرکتها تا این اندازه حائز اهمیت است. در دورههای گرافیک آکادمی شهریار همواره به دانشجویان خود از تاثیر و اهمیت انتخاب رنگ در انجام خدمات گرافیکی میگوییم. با بررسی لوگو شرکت دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن نیز متوجه خواهیم شد که به خوبی از تاثیر رنگ آگاه بودهاند. انتخاب رنگ زر یک انتخاب ایدئال برای طراحی لوگو برای این برند به نظر میرسد.
رنگ زرد نمادی از اصالت، اعتماد به نفس و خلاقیت است. افق فراویژن با طراحی این لوگو به رنگ زرد موفق شده است مجموعهای از احساساتی که ناشی از اصالت کالا، اعتماد به نفس در تولید باکیفیتترین محصولات موجود در بازار و خلاقیت در تولید را به بهترین شکل ممکن در وجود مخاطب خود ایجاد کند. بکار بردن رنگی خنثی مانند رنگ خاکستری در کنار رنگ زرد از دیگر اقدامات هوشمندانهای بوده است که افق فراویژن از آن بهره برده است. استفاده زیاد از رنگ زرد میتوانست نتیجه کار را برعکس کند اما طراح این لوگو با بکارگیری از یک رنگ خنثی در طراحی، موجب شده است ماهیت لوگو بیشتر به چشم مخاطب بیاید. اگر میخواهید یک طراح لوگو حرفهای باشید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد میکنیم در دوره فتوشاپ آکادمی شهریار شرکت کرده و مهارتتان در طراحی لوگو را افزایش دهید.
تاثیرتایپوگرافی حرفهای
از بحث انتخاب هوشمندانه رنگ که بگذریم، تایپوگرافی حرفهای و زیبا از دیگر عوامل موثر بر موفقیت لوگوی شرکت افق فراویژن است. این شیوه از طراحی لوگو به این دلیل که در انتخاب مفاهیم و اهداف برند به مخاطب موفقتر عمل میکند، بیشتر از سایر انواع لوگو مورد استقبال صاحبین کسبوکارهاست. طراح لوگو افق فراویژن نیز توانسته است هماهنگی خوبی در طراحی این لوگو به شیوه تایپوگرافی ایجاد کند.
ما در آکادمی شهریار دوره آموزش تایپوگرافی را نیز به دورههای طراحی گرافیک آکادمی اضافه کردهایم. همین حالا میتوانید در این دوره شرکت کرده و وارد بازار کار شوید. شهریار مفتخر است که از مجربترین و باتجربهترین مدرسین گرافیک برای آموزش دورههای کاربردی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجعبه زمان برگزاری دوره و نحوه شرکت در آن با ما تماس بگیرید.